26 mei Mekong Delta - Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Lambert - WaarBenJij.nu 26 mei Mekong Delta - Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Lambert - WaarBenJij.nu

26 mei Mekong Delta - Can Tho

Door: Lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

26 Mei 2015 | Vietnam, Can Tho

Bijna de hele dag op de boot gezeten. 8 uur weg uit hotel. Ontbijt vanaf half 7. Bij ontbijt gebitje kapot gegaan (..), smiddags na terugkomst van boot naar tandtechnicus in CanTho.

Naar Ca Phe (haven), in de Mekong delta,  waar de rijst niet in watervelden groeit maar over het droge land wordt gezaaid en later machinaal wordt geoogst. Droog land door weinig regen. Subtropisch klimaat.

In Ca Peh bezoeken we nog een restant kleine drijvende markt (omdat we wat later in de morgen daar zijn), aansluitend gebruiken we een gezamenlijke lunch.

Voor de lunch nog in roeiboot op de Mekong gevaren met Addy en Marijke,  gevolgd door nog 6 andere in bootjes, we werden "gestuurd" door een "stuurvrouw", staande achter op de boot (kosten 4,-,  =100.000 VND).

Na de lunch varen we met de boot zuidelijker over de Mekong waar de bus staat te wachten. Dan naar Can Tho naar het hotel.

Met de reisleider naar de tandtechnicus nadat de koffers op de kamers zijn. 15 min binnen geweest, 30000 VND enkele reis met de taxi, kan niet gelijmd worden, er wordt een nieuw bitje, kosten 500.000 VND,  gemaakt, morgenvroeg klaar,  dus nog een dag zonder tandjes. Mijn enkel gaat iets beter, diarree is weer weg. Als komt goed!

Savonds gezamenlijk diner (niet in programma, gezamenlijk afgesproken,  wordt gezien als afscheidsdiner).
Ca 22.00 uur naar hotel gelopen, blog doen en wat contact met thuisfront. Lekker vroeg slapen,  nog even wat lezen, morgenvroeg weer om 6 uur op!

• 26 Mei 2015 - 18:37

Marja:

Cola gedronken voor je diaree, helpt echt hoor!
    Fijn dat het zo goed met je gaat. Een klein minpuntje met je gebit maar ook dat komt goed!
    XXX

• 26 Mei 2015 - 21:01

Diny:

Lambert, dat is jammer ,van je gebitje!!!! Ik hoop dat je nu, op dit moment , lekker slaapt!!!!want ik ben weer erg laat. Morgen zal je dit wel lezen, we leven allemaal heel erg met je mee!!
    Succes morgen , voor nu ga ik eindigen en ik wens je nog heel veel plezier!!!
    Lieve groetjes, ma ,