25 mei Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lambert - WaarBenJij.nu 25 mei Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lambert - WaarBenJij.nu

25 mei Ho Chi Minh City

Door: Lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

25 Mei 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

7.25 uur,  45 min rijden naar DaNang vliegveld,  ca 1u vliegen naar Ho Chi Minh city. Aankomst 1100 uur. Voorheen Saigon.  Nu een stad van 24 districten,  waarvan 1 district  Saigon heet. Daar ligt ons hotel.
Dan ca 1, 5 uur rijden naar Cu-Chi  in de jungle,  we kunnen daar voor ca 30 mtr door tunnels van de  Vietcong, heeft niet iedereen gedaan, we lopen door de jungle, de laatste 200 meter in de regen.
Op de terugweg naar hotel en korte stadstoer door Saigon.

We hebben een gezamenlijke lunch  gebruikt. Smaakte best goed.

Tegen 1800 pas in hotel (zit in "backpackersdistrict). Geen tijd meer voor chinese markt, kan nog op laatste dag in Ho Chi Minh city.

Nog wat algemeens:
Inwoners Ho Chi Minh city : 9miljoen, inwoners Hanoi : 8 miljoen.  Totaal inwoners  Vietnam : 90 miljoen

Na verfrissen op de kamers,  hebben we met zessen een drankje gedronken (voor het hotel) voor we wilden gaan eten. Ergens , dicht bij de Markthallen,  een pizzeria gevonden,  Lekker gegeten, wat drankjes op, naar het hotel terug gelopen en daar (buiten) nog wat blikjes drank op welke we kochten  in naastgelegen minimarket.
1145, een mooie tijd om naar bed te gaan. Morgen om 0600uur weer op...

• 26 Mei 2015 - 13:12

Diny:

Nou Lambert weer een mooie dag gehad!! Je kan nog volop genieten hè? Geweldig !
    Dank je wel voor je mooie uiteenzetting van al je belevenissen!!!
    Nog fijne dagen en tot een andere keer maar weer!! Lieve groetjes, ma xxx